zaterdag 2 november 2013

Gebreide sokken uit Bosnië ...

Daar mijn beste vriendin weet dat ik in de ban ben van allerlei handwerken, vooral het haken en het breien had ze onlangs een kleinigheidje meegebracht van haar thuisland Bosnië. Namelijk warme gebreide bedsokken. Was dolgelukkig met deze prachtige sokken. Van koude voeten zal hier deze winter geen sprake meer zijn, daar haar familie ginder voor ons gezin enkele paren aan het breien zijn. Zij passen perfect aan en voelen heel aangenaam bij het dragen.

 
 
 


 
Begin volgend jaar ga ik met haar mee naar Bosnië om haar familie te bezoeken. Hopelijk heb ik dan een dagje vrij om samen met haar verschillende handwerkwinkels te bezoeken en kan ik hier en daar
iets op de kop tikken. Ben benieuwd :-)

3 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik weet dat ze daar met heel veel geduld de mooiste dingen maken, in steken die hier nog niet zo bekend zijn en meestal uit het hoofd. Dames met ervaring! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is inderdaad zo. Hihihi ... misschien hebben ze dan heel veel geduld om mij wat te leren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke sokken! Ik had vroeger gebreide bedsokken van mijn oma, maar die waren heel wat simpeler dan deze: Een lap, dubbel genaaid, met een koordje erdoor geregen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Tiem Flies!

De laatste weken ontzettend druk gehad  maar heb toch mijn allerlaatste wintertruitje nog afgewerkt  Een eenvoudig modelletje ( geen patroon...