donderdag 30 april 2020

Zelfgemaakte mondmaskers volgens patroon FOD

Toch maar begonnen met mondmaskers / kapjes te maken.

Elk voorzien van filteropening.

Ben er geen held in, maar al doende leert men. 

Was even een zoektocht naar het juiste materiaal 

want ik wou soort verpleegsterskatoen 

dat sterk, dichtgeweven en kookvast was.
                                                          
Alsook de elastiek moest aan deze laatste eis voldoen. 

En ja hoor, wat later kwam bestelling erdoor.

Eenmaal gemaakt heb ik ze allemaal op 95° gewassen zonder problemen.




volgens FOD opgelegde patronen


Hebben jullie er ook al genaaid? 

Alvast een fijne week gewenst! ♥

11 opmerkingen:

  1. Je kunt vooruit! Zelf heb ik ze nog niet genaaid, al heb ik gisteren wel alvast de link naar het patroon opgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nog enkele maken op vraag en dan zijn we hiermee klaar.Hou je goed Marjan! Groetjes!

      Verwijderen
  2. Dag Tinne,
    Goed gewerkt! Zelf ben ik ook voor ons zelf en familieleden begonnen nadat ik ze samen met schorten voor het AZ Diest heb gemaakt. Een heel werk. Maar als je zelf een voorraad liggen hebt ben je toch geruster hè.
    Lieve groetjes,
    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Emmy.Heb de patronen gezien voor schorten en overalls te maken en dat is een pak werk.Is niet voor mij weggelegd want lig nu al dikwijls in ruzie met mijn naaimachine hihihi . Hou je goed, groetjes! x

      Verwijderen
  3. Dat ziet er professioneel uit.
    Ik heb me er nog niet aan gewaagd, maar denk dat het best verstandig is als ik het binnenkort ga doen, dan heb ik ze naar liggen.
    Mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Daphne. Heb ze ook graag klaar en in de buurt liggen indien nodig. Hou je goed, groetjes!

      Verwijderen
  4. Well done !
    They are useful.
    Done some for my family !
    Take care !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Tinne, jij hebt alvast een voorraadje :)
    Nee, ik heb er nog geen gemaakt, je hoort er hier in Nederland ook niet zoveel over. Een tijdje terug wel, maar toen zei men dat als je ze niet goed gebruikt, het tegengestelde werd bereikt. Op de Duitse blogs heb ik wel al veel mondkapjes voorbij zien komen. Gek hé, dat het per land dan schijnbaar anders is. Groetjes en pas goed op jezelf en je familie, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zijn ze verplicht ondertussen als je gebruik maakt van openbaar vervoer. Hoop dat dit alles snel verleden tijd is. Groetjes en pas ook goed op jezelf en je naasten, liefs Tinne

      Verwijderen
  6. Wat zien ze er professioneel uit! Knap hoor.❤
    Wij hebben nog mondkapjes die we gebruiken in het duivenhok, maar we houden goed afstand en hebben geen contact met anderen.
    Groetjes en zorg goed voor elkaar en jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen

Tiem Flies!

De laatste weken ontzettend druk gehad  maar heb toch mijn allerlaatste wintertruitje nog afgewerkt  Een eenvoudig modelletje ( geen patroon...